Cererea pe piața hotelieră din București în prima jumătatea a anului comparativ cu aceeași perioadă din 2023 a avut o creștere de 3%, dar cu toate acestea nu a reușit să recupereze complet scăderile din pandemie, arată datele companiei de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield. În perspectivă, conform Oxford Economics, se preconizează că numărul înnoptărilor în unități de cazare din București își va reveni complet până în 2025 și va depăși cu 3% nivelul din 2019. Această creștere va fi determinată în primul rând de creșterea înnoptărilor turiștilor români.
În același timp, piața hotelieră din capitalele CEE-6 (București, Varșovia, Praga, Bratislava, Budapesta și Sofia) a înregistrat în prima jumătate a anului 2024, o creștere a cererii cu 0,6% față de prima jumătate a anului 2019, în timp ce oferta de noi spații hoteliere a crescut cu 7,7% în aceeași perioadă. Această tendință pozitivă este determinată de redresarea impresionantă a cererii din Varșovia, care a înregistrat o creștere de aproximativ 17%.
Între 2024 și 2026, Bucureștiul va înregistra cea mai mare creștere a ofertei de noi spații hoteliere dintre capitalele din CEE-6, cu un avans de aproximativ 5,8%, ceea ce înseamnă că vor fi livrate încă 2.400 de camere, rată care depășește creșterea medie a CEE-6, de 3,2%.
Mai multe branduri noi vor intra pe piața din București, inclusiv Corinthia, Swissotel, Mondrian, Adagio, Handwritten Collection și The Crest Collection. În plus, jucătorii existenți precum Radisson Blu București vor reintroduce pe piață în următorii ani camere renovate.
Acest aflux de noi oferte va contribui la diversificarea și îmbunătățirea ofertei hoteliere din centrul orașului. Cu toate acestea, se așteaptă ca pe fondul unui mediu concurențial crescut, redresarea pieței va avea un ritm mai lent.
Rata de ocupare în București a crescut cu 3,4% în S1 2024 vs S1 2023, parțial determinată de diverse evenimente, cum ar fi concertul Coldplay din iunie. Rata de ocupare va continua să se îmbunătățească, susținută de aderarea României la Spațiul aerian Schengen în martie 2024.
Sevda Cadîr, Associate Director Cushman & Wakefield: ”Bucureştiul s-a confruntat cu numeroase provocări în ultimii ani, dar cu toate acestea, performanţa hotelieră a oraşului a avut o revenire sănătoasă, cu o creşterea a RevPAR-ului în S1 2024 depăşind media europeană. Deși majorarea semnificativă de 5,8% a ofertei poate tempera această creștere, afluxul mai multor mărci de prestigiu va crește paleta de opțiuni de cazare și va poziționa orașul pe harta hotelieră a Europei.”
România a înregistrat o creștere de 13% a volumului tranzacțiilor în comparație cu S1 2023, ajungând la un total de 20 de milioane euro. Această creștere a fost determinată în principal de activitatea din București, evidențiată de vânzarea Hotelului Ambassador către Julius Meinl Group. Hotelul urmează să fie renovat şi va fi redeschis ca un aparthotel upper-upscale sub brandul Julius.