Prețurile la asigurările auto au început să crească imediat după ce ASF a decis începerea procedurilor de faliment pentru compania City Insurance.

Companiile asigurătoare au majorat prețul polițelor RCA cu sume cuprinse între 30% și 200%, în funcție de perioadă. Astfel, prețul unei polițe RCA pe un an pentru un autoturism Dacia Logan din anul 2007 a crescut de la 312 lei la 503 lei în varianta cea mai ieftină, disponibilă acum la Euroins. Calculul este valabil pentru un șofer fără antecedente rutiere.
Pentru un Fiat Doblo, cu o capacitate cilindrică mică spre medie de 1,2 cmc, veche de 10 ani, deținută de un șofer care nu a avut evenimente rutiere, proprietarul plătește între 592 de lei, la Euroins, și 665 de lei la Grawe pentru o asigurare pe 6 luni. Valoare poliței vechi, la City Insurance era de 245,3, lei pentru șase luni. La aceste valori se adaugă o sumă cuprinsă între 50 și 200 de lei, în funcție de compania emițătoare, dacă proprietarul dorește decontare directă.

„Toate companiile au crescut tarifele. Pentru cele are aveau tarife mai mici, asistăm la un preț dublu față de ofertele lor de pe vremea când City Insurance nu avea probleme, iar cele mari au majorat și ele prețul cu aproximativ 30%. Asistăm practic la o uniformizare. Nu mai avem asigurări ieftine și asigurări scumpe”, precizează brokerul de asigurări Evelin Ceciu pentru Europa Liberă.

Afectați de scumpiri, transportatorii cer, la rândul lor, intervenția Consiliului Concurenței. Aceștia acuză că prețurile pentru polițele RCA au ajuns și la 14.000 de lei pe un an pentru un TIR, situație nemaiîntâlnită din 2016, de la falimentele Astra Asigurări și Carpatica. Mai mult, în anumite cazuri asigurătorii nici nu le oferă cotații, acuză transportatorii. „Asigurătorii invocă falimentul City pentru creșterile de preț, dar ei au anunțat cu 60 de zile înainte aceste creșteri și noi considerăm că este o acțiune concertată. În caz că asigurătorii nu își revin, ar trebui să fie plafonate tarifele. În caz contrar, toată țara o să fie în stradă. La City a fost delapidare, fraudă, au furat banii. Dar restul de ce scumpesc dacă ei au rezervele în regulă?”, a declarat, pentru Libertatea, Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).