Dacia Sandero încheie anul 2021 pe locul al treilea la vânzări în Europa, după ce a reușit să se poziționeze pentru două luni pe locul 1 și în alte două luni ale anului pe locul al doilea.
Sandero și-a găsit 196.000 de cumpărători în 2021, la nici 10.000 de mașini distanță de liderul Volkswagen Golf. Alte două mașini produse în România, Dacia Duster și Ford Puma, au prins top 20, arată datele JATO.
Noua vedetă a Europei a fost Peugeot 208, un model al grupului Stellantis care a reușit să ajungă la clienți inclusiv cu ajutorul versiunii electrice, astfel că scăderea de 1,1% față de 2020 și de 12,4% față de 2019 este perfect explicabilă, la un volum de 196.869 unități, la mai puțin de 10.000 de unități diferență față de VW Golf. Raportul JATO Dynamics privind înmatriculările de mașini din Europa în 2021 arată că rezultatul de 11,75 de milioane de mașini înmatriculate este unul dezamăgitor, însă acesta a fost indus de criza semiconductorilor care a fost chiar mai dăunătoare constructorilor decât restricțiile cauzate de pandemie.

„Crizele venite unele după altele au avut un impact negativ asupra cererii și înmatriculărilor de pe piață. Incertitudinea continuă în privința pandemiei, alături de deficitul prelungit de semiconductori au creat o furtună perfectă pentru constructori pe parcursul anului trecut”, consideră Felipe Munoz, analist al companiei de consultanță JATO Dynamics.

Totuși, dacă anul trecut a adus provocări uriașe pentru multe companii din industria auto (OEM), pentru altele a oferit oportunități foarte bune.

De exemplu, ca și în România, Hyundai-Kia a reușit să-și sporească cota din piața europeană datorită majorării gamei sale de modele SUV și electrice. Grupul din Coreea și-a văzut cota de piață majorată cu aproape două puncte procentuale, de la 6,7% în 2019, la 8,6% în 2021.

2021 a fost un an puternic și pentru japonezii de la Toyota, care au crescut cu 1,4 puncte procentuale, în mare parte datorită ultimei generații a modelului Yaris care a ajuns în top 10 în nu mai puțin de 14 țări europene.

Clasamentul general pe modele a înregistrat anul trecut câteva schimbări semnificative, dar a reconfirmat Volkswagen Golf drept cea mai populară mașină nouă din Europa. Vehiculul compact s-a menținut pe primul loc în ciuda provocărilor majore în ceea ce privește producția și a creșterii concurenței.