Segmentul de benzinării şi magazine de tip convenience a ajuns să aibă o cotă de piaţă de 2% în totalul vânzărilor de bunuri de larg consum, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen. Acest raport analizează atât vânzările magazinelor proprii ale retailerilor de carburanţi, cât şi pe cele ale partenerilor (cum e cazul celor ale Auchan în cadrul benzinăriilor Petrom). Totodată, segmentul de convenience se referă la magazinele de tipul Inmedio, care vând produse de consum imediat.
Dincolo de cota de piaţă încă mică în economia întregii industrii, este interesant de observat pe de-o parte ritmul de creştere (de 32% în 2021 versus 2020), iar pe de alta iniţiativele anunţate în domeniul retailului de carburanţi.
Parteneriatul dintre Auchan şi OMV Petrom a fost iniţiat în 2017, cu o fază-pilot în cadrul căreia au fost deschise magazine de proximitate MyAuchan în 15 staţii Petrom, atât în zone urbane, cât şi în zone rurale din ţară, urmărindu-se testarea modelului de afaceri şi evaluarea de către parteneri a potenţialului de vânzări. Apoi, cele două părţi au anunţat că vor extinde acordul pentru toate cele 400 de benzinării Petrom, termenul fiind 2025.