Noul sistem de tarifare a emisiilor de dioxid de carbon al UE pentru carburanții rutieri și pentru încălzire (ETS2) – care urmează să fie introdus în întregul bloc în 2027 – ar putea duce la creșteri de prețuri mai mari decât se credea inițial, au declarat pentru Euractiv legislatori-cheie.

Începând din 2027, UE va începe să stabilească prețul emisiilor de CO2 provenite din clădiri și din transportul rutier, cu ajutorul unui nou sistem de tarifare a emisiilor de carbon, cunoscut sub numele de Sistemul de comercializare a certificatelor de emisii 2 (ETS2).

Atunci când sistemul a fost convenit în 2023, legislatorii UE au promis că prețurile vor rămâne sub 45 de euro pe tona de CO2, ceea ce înseamnă o suprataxă de aproximativ 10 cenți pe litrul de motorină sau de benzină.

Peter Liese (CDU/PPE), care a fost negociatorul-șef al Parlamentului European în acest dosar, a declarat pentru Euractiv că este “un pic mai pesimist acum” că limita de 45 de euro ar putea fi păstrată, “pentru că ne confruntăm cu regrese atât în ceea ce privește mobilitatea, cât și în ceea ce privește clădirile”.

Citiți materialul integral pe platforma Economedia.ro