O analiză a datelor de la Asociația Producătorilor de Automobile Europeni arată că jumătate din toate punctele de încărcare pentru mașinile electrice din Uniunea Europeană sunt concentrate în doar două țări – Țările de Jos și Germania.

Aceste două țări reprezintă mai puțin de 10% din întreaga suprafață a UE. Cealaltă jumătate dintre încărcătoarele sunt împrăștiate în restul de 25 de țări, acoperind 90% din suprafața regiunii.

România se află în a doua jumătate a clasamentului care urmărește numărul de chargere pentru vehicule electrice și are un raport nefavorabil: cu aproape 6% din teritoriul UE, țara dispune doar de sub 1% din stațiile de încărcare aflate în uz în uniune. De altfel, țara este dată exemplu negativ de ACEA, în analiza sa: „O țară mare precum România – de aproximativ șase ori mai mare decât Olanda – are numai 0,4% din punctele de încărcare din UE”. În total, în România erau înregistrate oficial 1.161 de puncte de încărcare a vehiculelor electrice, cele mai multe (780) fiind stații de curent alternativ trifazic, de putere medie (între 7,4 kW și 22 kW).
Deși a existat o creștere puternică a numărului de puncte de încărcare în UE în ultimii cinci ani (+180%), numărul total (307.000) este cu mult sub ceea ce este necesar.

Pentru a atinge obiectivele de CO2, vânzările de vehicule electrice vor trebui să crească masiv în toate țările UE. Un studiu recent arată că până în 2030 ar fi necesare până la 6,8 milioane de puncte de încărcare publice pentru a atinge reducerea de 55% CO2 propusă pentru mașini – ceea ce înseamnă că trebuie să vedem o creștere de peste 22 de ori în mai puțin de 10 ani.