Comerțul electronic din România este așteptat să atingă 3,5% din PIB în 2025, consolidându-și poziția în Top 10 state membre UE ca E-GDP, arată datele European E-Commerce Report 2025. Potrivit statisticilor, țara noastră ocupă locul 9 la nivel european și locul 3 în Europa Centrală și de Est, după Polonia și Cehia.

„Ne aflăm în Top 10 și avem șansa să valorificăm acest potențial prin sprijinirea digitalizării IMM-urilor și prin asigurarea unor condiții de concurență echitabile pentru magazinele românești”, subliniază Cristi Movilă, președinte ARMO.

Conform raportului pe 2025, comerțul online din România generează un impact economic extins, stimulând dezvoltarea serviciilor de curierat și poștă, a software-ului, publicității digitale și chiar a producției locale de bunuri.

„Comerțul online nu mai este doar conveniență pentru consumatori, ci un motor real de creștere economică și fiscală, care conectează România la Piața Unică europeană”, a adăugat și Cristian Pelivan, director executiv ARMO.

Dacă privim către latura de provocări și oportunități în acest an, digitalizarea IMM-urilor este una dintre ele – doar 12% dintre IMM-urile românești vând online, sub media europeană. De asemenea, comerțul extracomunitar pune presiune asupra retailerilor români, motiv pentru care reprezentanții Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO) susțin reforma Codului Vamal al UE și aplicarea principiului level playing field.