120.000 de copii preșcolari din mediile defavorizate ale României au primit câte un „Ghiozdănel cu viitor” cu materiale educaționale care îi ajută să învețe, să-și exprime talentul și să înțeleagă lumea, pentru a fi mai bine pregătiți de intrarea la școală.
Toate acestea în cei doi ani de „Start în educație”, cel mai mare program de educație timpurie din România, derulat de Fundația OMV Petrom alături de World Vision Romania.
„Fetița mea a primit cu mare bucurie ghiozdănelul în care a găsit o mulțime de lucruri folositoare. Cel mai mult îi place să sară coarda, ne-a desenat deja pe toți ai casei, cu puzzle-ul ne jucăm împreună, iar seara îi citesc din cărticica primită. M-am bucurat tare mult și eu, în calitate de părinte, pentru că am simțit cu câtă grijă au fost alese materialele pentru copii. Acest ghiozdănel este un dar venit într-o perioadă în care familia nu și-ar fi putut permite astfel de lucruri și nu pot decât să fiu recunoscătoare”, a povestit o mamă din județul Giurgiu.

Ediţia a doua “Start în educaţie” extinde cel mai mare program de educaţie timpurie din România la 120.000 de copii şi 23.000 de părinţi din 900 de comunităţi de la nivelul a 41 de județe din România. Programul adaugă și două noi direcții de intervenție: derularea unui program de formare pentru 3.500 de educatori și distribuirea de kituri educaționale “ABC Grădi” pentru 1500 de grădinițe defavorizate.

10.000 de părinți vor participa la sesiunile „Școala părinților” – extinse cu noi tematici: nutriția și dezvoltarea sănătoasă a copilului, caracteristicile pe grupe de vârstă ale copiilor preșcolari, dezvoltarea mintală și emoțională a celor mici, comunicarea emoțiilor între părinte și copil.

Curriculum-ul dedicat  pentru pregătirea cadrelor didactice include atât tematici de educație parentală, cât și metode aplicate de învățare interactivă și prin joc. Cu ajutorul pachetelor educaționale ABC Grădi, educatorii vor putea organiza jocuri și activităţi, prin intermediul cărora ii vor sprijini pe copii să îşi dezvolte abilităţi şi deprinderi precum: orientarea spaţială, motricitatea grosieră, echilibrul static şi dinamic, înţelegerea regulilor sociale,  concentrarea şi direcţionarea atenţiei.